fredag 2 mars 2012

33. stormen efter stormen?

Ordspråket lugnet efter stormen har jag aldrig riktigt förstått mig på. För mig är det mer utmattning efter orkan som kan beskriva mitt inre.

Just nu befinner jag mig mitt i en storm på jobbet, då det är stressigt som attan, mycket konflikter runt mig och en hel del ouppklarade stora frågor. Samtidigt har jag fått ett väldigt glädjande besked iform av att ha blivit anställd och numera slippa vara vikarie. Underbara trygghet!

Ändå känner jag att jag behöver tid för att förstå att jag kan släppa ångesten för hur länge jag får stanna på jobbet, om jag ska bli arbetslös, vad som händer ekonomiskt och så vidare... För oron och ångesten sitter där, hjärnan har inte riktigt insett att den kan släcka ner den verksamheten än. Tvärtemot bubblar det av alla känslor samtidigt och det är då det känns stormigt värre!

Jag har bestämt mig för att jag vill må bra. Jag vet att jag mår sämre om jag fokuserar på det negativa. Alltså är det dags att vända om, att fokusera på det positiva för att orka må bättre. Igår berömde en kollega mig i många fina ord för min insats på ett möte. Kanske kan det vara så att jag ska lyssna på dessa ord, kanske försökte hon inte bara vara snäll, kanske hon menade det? Det är dags att lita på att andra människor faktiskt tycker gott om mig. Och då kanske jag kan tycka lite gott om mig själv också?!

1 kommentar:

  1. Ge dig själv en klapp på ryggen, du är värd det och mycket mer. Ingen anställer någon idagsläget om de inte är nöjda, så sträck på dig! Du är bra!

    Kram Cilla

    SvaraRadera