måndag 16 april 2012

39. om det ena och det andra...

Bedömningssamtalet gick bra, en go tjej som höll i det och vi fick bra kontakt. Har ju varit på en rad bedömningssamtal tidigare, men det som skillde sig nu var att detta är mer specifikt inriktat mot ett visst problemområde. Det gjorde det lättare för mig. Håller tummarna för att utredningen ska komma igång redan nästa vecka, vilket det finns en möjlighet att den gör. Tjoho!

Så har jag börjat min nedtrappning av Sertralin. Det ska ske lugnt och fint, så små steg i taget som möjligt. Men det känns himla bra att jag har bestämt mig och att jag tar ansvar över mitt mående och vad jag stoppar i mig för piller!

De senaste veckorna har jag varit grymt trött, jag vet inte riktigt vad det beror på. Troligtvis en kombination av allergimedicin, nedtrappning av sertralin (iaf de sista dagarna) och det vanliga måendet... Det tar onekligen på krafterna att försöka må bra! Och nu, när en oro inför kommande utredning och eventuell diagnos finns med hela dagarna blir jag väl inte direkt piggare...Får se vad som händer de närmaste dagarna, blir det för illa så får jag nog snällt stanna hemma från jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar