onsdag 19 december 2012

Om diagnosens påverkan..,

Nu har jag vetat att jag har adhd inågra veckor. Och jag känner att det påverkar mig mycket i min vardag, till det positiva :)

Det finns många automatiska tankar som fortfarande slår på, som att jag anklagar och straffar mig själv när något går dåligt... Men det är ändå hästlängder ifrån hur det har varit! När en jobbig grej händer nu kan jag fortare sätta punkt och ångesten tar inte över alla funktioner.

Att plötsligt få en förklaring på varför jag är som jag är på vissa punkter är så underbart! Lättnaden är enorm. Och nu inser jag hur mycket ork och tankeverksamhet som har gått åt till att fundera över detta. Fundera över varför saker inte har fungerat, varför jag klarar så mycket ibland och i nästa situation låses helt.

Det här är så härligt och jag känner mig lite nykär. Nykär i min nya kunskap om mig själv, mina förutsättningar och min nya förmåga att kunna se på mig själv med lite mildare ögon!

4 kommentarer:

  1. Hej. Känner igen mig en del i din blogg. Har själv ADHD, och GAD.
    Läs också min blogg om du är mer intresserad.

    Kramar från Glittervargen

    SvaraRadera
  2. Hej!! känner igen mig hur det var när jag fick diagnos. Stor lättnad.

    SvaraRadera
  3. Men du! Detta har jag missat! Vi fick diagnosen samtidigt jueh! Fast blev ju även Asbergers för mig dårå... KRAM!

    SvaraRadera
  4. Grattis och välkommen i klubben :P
    Kul att du är med och tävlar!

    SvaraRadera