fredag 10 februari 2012

30. Om att ta nya tag, för att jag måste

Jag har skrivit om det innan, hur svårt jag har att acceptera mig själv och min situation. Men jag inser mer och mer att jag inte kan bortse ifrån vad jag behöver för att må bra. För det är ju det jag strävar efter, att må bra...

Det har varit lågt den sista tiden. I veckan insåg jag en av orsakerna, mens. Blir både fysiskt och psykiskt utmattad av denna skit. För ja, skit är vad det känns som när man som vi längtar efter en bebis.

Men, jag kan inte bara skylla på min kropp. För jag har slarvat med mig själv. Inte mycket till planering, stress, inte mycket motion, ätit socker och kolhydrater i massor, skippat avslappningsövningar och inte varit så mindfull. Tro katten att det blir tungt då!

Nu ikväll har jag gett mig själv tid. Först en stund för att träna, sen en stund för att skriva ner mål och plan inför den kommande tiden. Tror det blir bra. Det måste det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar