tisdag 2 oktober 2012

61. om de små sakerna i vardagen

Vad ska jag kalla det här mästerverket? Färgerna syns inte så bra, men dilemmat (om du inte redan har förstått det) är att denna Mentosrulle innehåller x antal godisar i olika färger. Dessa godisar har, som jag ser det, slängts i rullen pö om pö, utan eftertanke. Mitt misstag/friskhetstecken var att öppna och ta en godis utan att reagera på färgen. Förstå paniken som uppstod när jag sedan insåg att jag nu omöjligt kunde veta hur många godisar av varje färg det var i rullen och i vilken ordning de skulle intas. Efter att ha tryckt ut dem alla och hetsätit vissa för att få ett jämnt antal godisar av varje färg, kom jag till detta ögonblick. Munnen full med godis, kvar finns symetri + två utbölingar (det som inte kan anas är att utbölingarna har OLIKA nyanser av rosa). Ack och ve denna fasa. Kortet är taget just efter det ögonblick då jag inser vad jag håller på med och börjar fundera över vem som bestämmer... Det är ju jag det. Men det är svårt att stoppa en pågående process, så efter att utbölingarna ätits upp fick de andra bitarna snällt ätas i tur och ordning. Det gick okej, men det är jobbigt när symetrin bryts.

Och jag som i så många år har trott att jag inte har tvång. För jag tvättar ju mig inte 17 gånger om dagen. Det visar sig att tvång kan finnas på olika sätt, mina tvång befinner sig mest i mina tankebanor, men ibland blir tankarna till handling...

___________________________________________________________
Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar