tisdag 9 augusti 2011

7. idag är lyckan...

* att jag har dragit ner på untaget av kolhydrater igen efter att ha frossat under semestern och vips så höjs humöret och magen hålls i trim. Me like!

* att jag har gjort mina mindfullnessövningar två dagar i rad, bra jobbat! Fokuset på här och nu börjar smyga sig in i livet igen efter några ångestveckor utan fokus nånstans annat än på oro och grubbel...

* att jag har rört på mig lite mer de sista dagarna efter att ha varit årets latmask under semestern...

Grunden till ett sundare liv är väl för alla människor att äta bra, röra på sig och inte stressa för mycket. För mig är det inte bara nyckeln till ett sundare liv, det är nyckeln till överlevnad! Utan att ha koll på dessa punkter får jag direkt bakslag, jag orkar liksom inte arbeta med mitt mående då och mår istället sämre. Ett klockrent exempel är nu under semestern, då jag helt enkelt har skitit i allt. Vips, så är magkatarren och ledvärken här som ett brev på posten. Och ångesten, grubblandet, ältandet ökar....

Jag har en bra kontakt med en psykolog som jag träffar en gång i veckan, han är kbt-inriktad, vilket passar mig suveränt! Men för att jag ska orka arbeta med mig själv och mitt mående måste verkligen "grunderna" funka. Någon som är likadan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar