onsdag 10 augusti 2011

9. resultat av eftermiddagen

Som ett vrak kom jag in till psykologen, det kändes som jag vägde ett ton eller två... Jag lämnade bygget mycket lättare och med en minskad oro för bokstäver och framtiden.

En så kallad ADD screening gjordes. 40 frågor som poängsätts. Om dina poäng överstiger 55 är en adhd diagnos trolig. Under 55 kan det vara adhd men också annat. Ännu lägre poäng och du är utan bokstäver och lider av åkomman att vara mänsklig :)
Jag fick 63 poäng. Mina största problem finns i uppmärksamheten och känslohanteringen. Inget jag kan säga emot precis!

Nu väntar år av väntan på en utredning. År som ska gå innan jag vet om jag kan få stopp på några radioapparater i skallen o några myror i brallan med annan medicin. Inte så käckt kanske. Men å andra sidan har jag fortsatt tillgång till min psykolog som kör en behandling utifrån den problematik jag har, adhd diagnos eller ej. Och jag står ju i alla fall i kö nu. Det är ett steg längre fram än i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar