onsdag 6 juni 2012

44. Om kommentarer som får mig att vilja skrika, gråta och slåss...

- men du kan ju inte ha adhd, du är ju så ordentlig och duktig
- sluta stressa så mår du bättre
- sluta oroa dig
- men skit i att planera allt, det löser sig ändå
- släpp loss!
- du är ett kontrollfreak, du behöver inte ha kontroll över allt

Mina svar har hittills varit i stil med: nej, jag vet, jag måste skärpa mig...

De svar som jag från och med nu vill ge: du sårar och kränker mig när du säger så! Det som inte syns utåt är också verkligt! Jag har inte förutsättningar för att klara vissa saker på ett visst sätt, men jag jobbar på att hitta lösningar som passar mig!

(Tankar som den lille djävulen på axeln tänker: jag påpekar inte dina brister var och varannan minut och försöker respektera dig för den du är. Så hur i helvete vore det om du bara höll käften och gick hem och jobbade lite med dig själv?!)

1 kommentar:

  1. Nu är det du som tar mina tankar ;-)
    Precis så är det, alla vet så jävla bra hur jag ska göra för att må bättre. De förstår inte hur min hjärna tänker och fungerar. Man kan inte bara koppla in ett tankefilter så inte idéer eller tankar ploppar upp.
    Usch för dem! Kram till dig!
    Cilla

    SvaraRadera