tisdag 12 juni 2012

46. Om orsaker och ursäkter

Jag tror att min (eventuella) Adhd är orsaken till att vissa grejer inte fungerar så bra för mig.

Men frågan är om det ursäktar mitt beteende kring mig själv, att jag inte tar hand om mig.

Problemen orsakar definitivt en osäkerhet, missnöjdsamhet mot mig själv och dålig självkänsla och självförtroende.

Idag har jag fått ytterligare bevis på att jag inte tar hand om mig själv på det fysiska planet. Smärta och helvete från kroppen som egentligen bara försöker meddela mig att det inte funkar. Men inte lyssnar jag...

Det börjar bli dags att vända på steken, mota olle i grind, våga hoppa från avsatsen. Eller ja, bara börja med att acceptera mig själv som den jag är. Och att ta hand om mig och lyssna på min kropp, både på musklerna och på hjärnan. För egentligen vet jag ju vad som behövs för att hålla mig över ytan! Det svåra är bara att få det gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar